Els espais verds i blaus s’associen amb una millor salut mental en els nens. Ara investigadors del CREAL, centre aliat ISGlobal, confirmen que aquests espais naturals tenen un impacte positiu en el desenvolupament del comportament infantil. En general, van estimar associacions beneficioses entre els indicadors de comportament i un major temps dedicat a espais verds i platges (àrea blava), i amb les zones verdes al voltant de la residència.

Concretament, els investigadors van trobar que més temps de permanència en els espais verds i blaus s’associa amb la reducció d’una sèrie de problemes emocionals i de comportament en els escolars.

Aquest estudi va utilitzar les dades de 2.111 nens en edat escolar (7-10 anys) de 36 escoles de Barcelona que participen en el projecte Breathe. Van obtenir dades sobre el temps que va passar en les àrees verdes i platges, qüestionaris de fortaleses i debilitats realitzada pels pares, i els qüestionaris de Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH / DSM-IV) realitzat pels professors.

La verdor que envolta als nens es va obtenir amb l’Índex de Vegetació Normalitzat (NDVI) en distàncies de 100m, 250m, 500m i al voltant de cada domicili. La proximitat als espais verds es va definir com viure a uns 300 metres d’un espai verd important. Les dades sobre el temps de permanència en els espais verds i blaus es van recollir mitjançant qüestionaris.

Referència: Amoly E, Dadvand P, Forns J, Lopez-Vicente M, Basagaña X, Julvez J, Alvarez-Pedrerol M, Nieuwenhuijsen MJ, Sunyer J. Green and Blue Spaces and Behavioral Development in Barcelona Schoolchildren: The BREATHE Project.. Environ Health Perspect 2014.

 

 

Fer Comentari

La teva adreça de correu electrònic no serà publicada.